سقف عرشه فولادی بازدید: 3464

 با توسعه ی صنعت و تکنولوژی در کلیه صنایع که در پی آن شاهد این پیشرفت در صنعت ساختمان سازی نیز هستیم ، مواد و متریال‌های جدید جایگزین مصالح سنتی شده است. که ضمن اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند جنبه ی اقتصادی نیز دارند و مقرون به صرفه هستند علاوه بر این ها ضریب ایمنی بالایی دارند سقف وافل یکی از سازه‌های نوین در اجرا سازه های ساختمانی است. این سقف به صورت مشبک بوده و در مکان های بزرگ و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه بدون آسیب رساندن به دیگر مصالح و اجزای ساختمان برای پوشاندن سطح وسیعی از سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از این سقف می توان برای پوشاندن دهانه های وسیع استفاده کرد زیرا در اجرای سقف وافل قسمتی از پایین دال حذف می گردد و در نتیجه سبب کاهش وزن دال وافل می شود علاوه بر این سقف وافل قابلیت اجرا با قالب های غیر ماندگار را دارد. این قالب ها از نوع پلاستیکی بوده و قابلیت استفاده مجدد پس از اتمام بتن ریزی سقف را دارند . از ویژگی های این قالب ها می توان به سبک بودن و نیز قابلیت تجدید پذیری آنها اشاره نمود. به طوری که پس از پایان عمر مفید آنها می توان این قالب ها را بازیافت نمود. همچنین فرم این قالب ها بر عملکرد باربری سقف وافل (باربری یک طرفه یا دو طرفه) تاثیر گذار است. اجرای سقف وافل در انواع سازه ها همچون ساختمان های مسکونی، پارکینگ طبقاتی، فرودگاه و ... ممکن می باشد.

اجرای سقف وافل

سقف وافل به سه روش درجا، آماده و پیش ساخته قابل اجرا است . در ایران رایج ترین روش اجرای این نوع سقف  اجری درجا است که مقرون به صرفه ترین روش نسبت به سایر روش ها می باشد، در این روش ابتدا زیرسازی سقف وافل و پس از آن قالب گذاری و آرماتور بندی انجام می شود. سپس بتن ریزی اجرا شده و در نهایت قالب برداری انجام می شود. در روش اجرای پیش ساخته، وافل های مورد نیاز از پیش در کارخانه و یا کارگاه ساخته می شوند و پس از آن در محل اجرا به هم متصل می شوند و بتن ریزی انجام می گردد. یکی از مزیت های این روش ساده بودن اجرای آن است. اجرای آماده نیز پرهزینه ترین روش اجرای سقف وافل میباشد. در این روش، سقف وافل به طور کامل در ابعاد مورد نظر در کارخانه و یا کارگاه ساخته شده و در محل نصب می شود. از مزیت های روش اجرای آماده سقف وافل، سرعت و راحتی اجرای آن می باشد. مراحل اجرای سقف وافل را می توانید در مقاله ی جامع «اجرای سقف وافل» مطالعه کنید .

اجرای سقف وافل در اصفهان

 خرید و فروش قالب های سقف وافل در اصفهان توسط شرکت سازنده آن صورت می گیرد . قالب های وافل در چند مدل یک طرفه ، دو طرفه و قفل دار موجود هستند . آنچه امکان خرید و فروش قالب وافل را فراهم کرده است، مزیت استفاده مجدد از آن است. جهت خرید قالب های وافل و فرآیند اجرای این نوع سقف باید به شرکت‌‌های  معتبر در این زمینه مراجعه کرد. شرکت مهندسی آبا یکی از معتبرترین شرکت های مشاور و مجری سقف وافل در سطح کشور است نمایندگی اصلی این شرکت در اصفهان بوده و دارای چندین نمایندگی فعال در سطح کشور نیز است . شرکت مهندسی آرسام بنا آپادانا (آبا) تولید کننده قالب های وافل ، مشاور و مجری سقف وافل طی سال های اخیر پروژه های زیادی در سطح استان اصفهان به بهره برداری رسانده است که در ادامه می توانید تعدادی از آن ها را ملاحظه بفرمایید . 



1-    پروژه اصفهان لنت
موقعیت : شهرک صنعتی جی
کاربری : صنعتی
متراژ : 1500 مترمربع
تعداد طبقات : 3 طبقه
ارتفاع طبقات : 5/4 متر مربع 
 
  

آدرس : شهرک صنعتی جی ، ورودی 2 ، جنب 
گز آنتیک 

 
          
2-    پروژه رویال پارس 2
موقعیت : مرداویج
کاربری : مسکونی
متراژ : 2300 مترمربع
تعداد طبقات : 7 طبقه
کارفرما : شرکت مهندسی سروستان 

 
 


آدرس : مرداویج ، خیابان عمار ، انتهای خیابان 
چسبیده به آلفا 

 
 
3-    پروژه دکتر یزدانی
موقعیت : مرداویج
کاربری : مسکونی
متراژ : 2200 متر مربع
تعداد طبقات : 7 طبقه
کارفرما : شرکت مهندسی سروستان 

 

 
4-    پروژه باغ ویلا
موقعیت : شهرک ویلا سبز
کاربری : ویلایی
متراژ : 2000 مترمربع
تعداد طبقات : 3 طبقه
کارفرما : گروه مهندسی امین لاری

 
 


آدرس : زردنجان ، شهرک ویلا سبز
 
5-    پروژه مطهری
موقعیت : خیابان مطهری
کاربری : مسکونی
متراژ : 2400 مترمربع
تعداد طبقات : 8 طبقه
کارفرما : شرکت نگین بنا 


 


آدرس : پل فلزی ، خیابان مطهری ، مقابل کانون 
زبان

 
 
6-    پروژه رضوی
موقعیت : خانه اصفهان
کاربری : مسکونی
تعداد طبقات : 5 طبقه
متراژ : 1500 مترمربع
 

 

 
7-    پروژه آریانفر
موقعیت : مرداویج
کاربری : مسکونی
متراژ : 1500 مترمربع
تعداد طبقات : 7 طبقه 
 

 
 

 

 
 
 
 
 
بازدید: 1319تاریخ انتشار : 1401/12/15
    سقف وافل