سقف کوبیاکس بازدید: 1886
سقف کامپوزیت بازدید: 3119
سقف عرشه فولادی بازدید: 3194


 سقف عرشه فولادی

از عوامل مهم صنعتی سازی، سرعت بالای اجرا و عدم استفاده از مصالح و روش های سنتی زمان بر و پر هزینه می باشد . یکی از دلایل اجرای سریع ساختمان سقف سازه می باشد . اگر در اجرای سقف از روش های نوین استفاده شود ، پروژه در زمان کوتاه تری اجرا می شود
از جمله سقف های مدرن برای ساخت و ساز به سقف های عرشه فولادی ( سیستم دال مرکب فولادی بتنی ) می توان اشاره نمود، اجزای بکار رفته در این نوع سقف باعث شده تا با دیگر سقف های کامپوزیت و دال بتنی تفاوت هایی داشته باشند این سقف در مقایسه با سقف های مرسوم در اسکلت های فولادی ساختمان ها از وزن کمتری برخوردار است اجزای تشکیل دهنده این سقف ورق گالوانیزه ذوزنقه ای و برش گیر ها یا همان گل میخ ها هستند.

سقف‌ های عرشه فولادی به طور کلی از شبکه‌های آرماتور، بتن، ورق‌ های گالوانیزه (عرشه فولادی)، برشگیرهایی از نوع گلمیخ، و پیچ، پرچ یا دیگر اجزائی که منظور مهار ورق‌های گالوانیزه با استفاده از اتصالات مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند. و از دیگر اجزای اصلی به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.

همچنین ورق گالوانیزه ذوزنقه ای آجدار به عنوان قالب بتن ریزی در سقف باقی مانده و با بتن به صورت مرکب نقش سازه ای ایفا می کند که باعث افزایش دهانه های تیر ریزی تا ۴ متر و بالاتر بدون شمع بندی می گردد .

اجرای سقف عرشه فولادی

برای اجرای سقف عرشه فولادی در ابتدا انتقال ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای به طبقات ساختمان می باشد هر کدام از این ورق ها دارای گیره هایی می باشند که به راحتی توسط هر فردی در یکدیگر جا داده می شوند و در هر قسمتی به عنوان سقف اجرا می شوند، سپس ورق هایی که در محل مورد نظر قرار گرفته اند توسط گل میخ به یکدیگر متصل می شوند و به دلیل عدم استفاده از هر گونه جوش و میلگردی وزن سقف کاهش می یابد و در انتها سقفهای عرشه فولادی در سطحی صاف و یکنواخت قرار گرفته و بدون دخالت هیچ پوکه و کف سازی آماده بتن ریزی می شوند که همین مسئله سبب شده که هوا به راحتی از سطح کار خارج شود

مزایای سقف‌ کامپوزیت عرشه فولادی

  1. سرعت اجرای بالا (حدود 11 برابر سریعتر از دیگر سیستم‌ها)

  2. بازگشت سرمایه کارفرما در زمان کمتر که نتیجه‌ی سرعت اجرای بالای این سیستم می‌باشد

  3. سیستم صنعتی سازی شده و کاهش خطاهای ناشی از عملکرد انسانی

  4. افزایش فواصل تیرریزی، کاهش مصرف فولاد اسکلت

  5. مقاومت فوق العاده نسبت به آتش سوزی و زلزله

  6. امکان بتن ریزی همزمان کلیه طبقات

  7. دسترسی بسیار آسان به تاسیسات (به دلیل فضای خالی سقف بین دال و تیرآهن‌ها و مخفی کردن تاسیسات توسط سقف کاذب و یا دیگر روش‌ها)

  8. کاهش ضخامت سقف.

  9. حذف شمع، قالب بندی و برخی تیرهای فرعی

    سقف وافل چیست؟   سقف تیرچه و بلوک   سقف تیرچه کرومیت    سقف کامپوزیت

بازدید: 3194تاریخ انتشار : 1399/07/20
    سقف وافل